Doprava: Chcete další čtyři roky špatných rozhodnutí?
Kvůli snaze ‚šít na míru‘ veřejné zakázky spřáteleným firmám jsou jihočeské silnice stále rozbité. Celé tři a půl roku Jihočeskému kraji pod vedením ODS a ČSSD trvalo, než uzavřel veřejnou zakázku na opravy silnic – a samotný proces zadávání ještě nyní vyšetřuje policie. V minulém volebním období nebyla zahájena výstavba jediného nového obchvatu města či obce. Místo toho kraj raději plánoval výstavbu předražených a zbytečných Šumavských elektrických drah. Kraji chybí koncepce přípravy a financování dopravních staveb.
Jihočeši 2012 vnesou do dopravních investic pořádek. Férové zakázky na opravy i obchvaty, jejichž zadání zajistíme, urychlí a zlevní rekonstrukce silnic.
Představitelé ODS a ČSSD se také nyní ohánějí tím, že za rozšíření Temelína chtějí dálnici D3. Přitom to byly tyto dvě strany, které už v roce 2009 narychlo uzavřenou a podezřelou dohodou s ČEZ s rozšířením elektrárny za Jihočeský kraj souhlasily – a znemožnily tak za souhlas požadovat třeba právě tuto dálnici. Nynější silácká prohlášení jsou jen předvolebním mlácením prázdné slámy. Jihočeši 2012 se domnívají, že cesta k závaznému příslibu dobudování D3 stále existuje, nespočívá však v siláckých prohlášeních, ale v dokonalé odborné znalosti situace a vytvoření účinného tlaku na vládu. Podmínkou je, aby kraj požadoval svoji účast u všech jednání při přípravě nové stavby.